Cooperación para el avance en el análisis ecofisiológico y el estudio y aplicación de las micorrizas para la conservación y restauración de la biodiversidad de los páramos andinos

Referència: OCDS-CUD2019/01

Responsable: Elena Baraza Ruiz del Departament de Biologia.

Equip: Elena Baraza, Javier Gulías, Josefina Bota, Jaume Flexas i Amparo Lázaro, de la Universitat de les Illes Balears; María Elena Solarte, Ayda Lucía Patiño, Yisela Solarte, Elisabeth Ramírez, Ánderson Ordóñez i Wilmer Navarrete, de la Universitat de Nariño.

Contrapart: Universitat de Nariño

Ubicació: Nariño (Colòmbia)

Durada: 01/01/2020 - 20/12/2023

Objectius: enfortir els processos de recerca en ecologia i ecofisiologia aplicada a l’erm andí. Intercanvi acadèmic de docents i estudiants de pregrau i postgrau.

• Estudiar del paper de les micorrizes arbusculars en els processos de colonització d'espècies invasores en els erms.
  • Estudiar de la possibilitat de l'ús d'inòculs de micorriza per facilitar els processos de restauració ecològica en l'erm.
  • Analitzar la resposta ecofisiològica de plantes d'erm enfront del canvi climàtic.
  • Potenciar l'intercanvi científic i docent entre la UIB i la UDENAR.

Quantitat assignada: 6.100 euros, provinents del conveni entre el Govern de les Illes Balears i la UIB en matèria de cooperació al desenvolupament.

Documentació relacionada:

Pòster amb presentació de resultats al 3rd Global Soil Biodiversity Conference de Dublín 2023