Model centrat en la família: Pla pilot d'atenció primerenca a la Universitat de Cuenca (Equador)

Referència: OCDS-REC2024/03

Responsable: Sara Bagur Pons

Departament / Grup de recerca: Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació / Grup de Recerca en Escola Inclusiva i Diversitat

Equip:

  • Sebastià Verger Gelabert, Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació. Grup de recerca Educació i Ciutadania.
  • Ana J. Cañas Lerma, Departament de Filosofia i Treball Social. Estudis de Treball Social Relacional (ETSOR).
  • Aina Pons Triay, grau d’Educació Primària.
  • Coloma Taberner García, grau de Treball Social.

Contrapart/s: Universitat de Cuenca

País: Equador

Durada: 1 de juliol – 30 de desembre de 2024

Resum:

L'atenció primerenca (AP) és el conjunt d'intervencions destinades a la població infantil de 0 a 6 anys amb discapacitat o trastorns en el desenvolupament i a la seva família. D'acord amb l'evolució de l'AP a Europa i Nord-amèrica, actualment es duu a terme la intervenció amb el model centrat en la família (MCF). A la majoria països del sud global, per la seva banda, intervenen amb plans centrats en la necessitat i la discapacitat infantil.

El present projecte té per objectiu analitzar l'impacte d'un pla pilot de formació en el MCF tant per a professionals del CEDIUC com per al professorat del grau d'Estimulació Primerenca de la Universitat de Cuenca (Equador). Seguint una metodologia mixta integrativa d'investigació, s'espera que amb els resultats es contribueixi a la millora del pla d'estudis del grau d'Estimulació Primerenca, amb una mirada holística del desenvolupament, i que el MCF s'introdueixi com una filosofia d'intervenció en el CEDIUC.

Objectius de desenvolupament sostenible: 3, 4, 5 i 10.

Ajut atorgat: 6.084,00 €, a càrrec del conveni instrumental subscrit entre la Conselleria de Famílies i Afers Socials del Govern de les Illes Balears i la Universitat de les Illes Balears (UIB) en matèria de cooperació al desenvolupament i del pressupost propi de l’OCDS.