El Model Coeducatiu: Un canvi de mirada
Dates: 28 de març i 4 d’abril de 2022
Horari: 28 de març, de 8 a 10 h i 4 d’abril, de 18 a 20 h
Durada: dues sessions de 2 hores cada una
Proposam una sessió de dues hores amb cada grup classe de l’assignatura de Models Educatius en la Primera Infància (22007), del grau d’Educació Infantil. Es tracta d’un taller de sensibilització sobre la urgència d’incorporar la perspectiva coeducativa a l’escola. Es farà a través d’un treball col·lectiu, reflexiu i crític, proposat des d’un enfocament feminista.
Els objectius proposats per a aquesta formació són els següents:
- Introduir els ODS a l’assignatura de Models Educatius en la Primera Infància
- Conceptualitzar la coeducació a través de les pedagogies feministes
- Prendre consciència sobre com afecta el gènere a l’aula
- Entendre el paper que tenen els agents educatius en la socialització diferenciada de nins i nines
- Oferir recursos conceptuals i pràctics per acompanyar els infants en clau feminista
Programa
A la sessió:
- Es començarà fent una presentació i introducció
- Es faran equips de feina entre l’alumnat per treballar els grans temes sobre els quals s’estructura el model coeducatiu
- Es farà una posada en comú del que s’hagi treballat, tot pensant alternatives al model educatiu hegemònic
- Finalment, s’obrirà un espai de diàleg per cloure la sessió
A qui s’adreça?
És una activitat per a l’alumnat de l’assignatura de Models Educatius en la Primera Infància (22007), del segon curs del grau d’Educació Infantil, tant del grup del matí com del de l’horabaixa.
Persona responsable
Carme Rosselló Rosselló, graduada en Educació Infantil. Màster en Arts Visuals i Educació. Doctoranda en Estudis de Gènere en Educació.
En l'àmbit acadèmic, fa activitat docent com a associada dels estudis del grau d'Educació Infantil i és membre col·laborador del grup de recerca Educació i Ciutadania. Universitat de les Illes Balears.
En l'àmbit tècnic, és cofundadora de l'entitat Fem Infància, associació destinada a la innovació educativa amb perspectiva de gènere.
Persones convidades
Carmen Tovar Ferragut, graduada en Psicologia per la Universitat de Barcelona amb menció itinerari educatiu. Màster en Estudis de Gènere i Desenvolupament Professional per la Universitat de Sevilla. Formació específica en coeducació i facilitació de grups mitjançant treball de processos.
Actualment treballa com a orientadora a un centre universitari i és cofundadora de l'entitat Fem Infància, associació destinada a la innovació educativa amb perspectiva de gènere.
Entitats
Fem Infància
Pàgina web/bloc/xarxes socials/etiqueta (#):
https://www.feminfancia.org
@feminfancia https://www.instagram.com/fem.infancia/