Curs: Teatre de l'oprimit, eines per a la intervenció en entorns educatius
Us informam de la propera realització del curs Teatre de l'oprimit, eines per a la intervenció en entorns educatius, organitzat per professorat dels departaments de Pedagogia i Didàctiques Específiques i de Psicologia, juntament amb l’entitat MAT Intervencions, i finançat en el marc de la XII Convocatòria d'ajuts per a accions d'educació per al desenvolupament 2015-16.
El curs, que es durà terme al campus universitari, s'adreça a tots els membres de la Universitat, principalment, en especial a les persones vinculades a l'àmbit social o educatiu, i a la població en general.
Curs gratuït.
Durada: 20 hores repartides en 8 sessions de 2,5 hores.
Dates de realització:
- El dimecres 20 d’abril
- El dimecres 27 d’abril
- El divendres 29 d’abril
- El dimecres 4 de maig
- El dimecres 11 de maig
- El dimecres 18 de maig
- El divendres 20 de maig
- El dimecres 25 de maig
Horari: de les 17.30 a les 20 hores
Lloc: Aula de Teatre. Edifici Guillem Cifre de Colonya
Nombre de places: 15 o 25 màxim (el curs es farà amb un mínim de 15 persones inscrites).
Professora responsable d'impartir les sessions: Catalina Nebot Ríos, directora de MAT intervencions.
Certificat d'assistència: a les persones que assisteixin a un mínim del 80% del curs.
Cartell de l'activitat Programa Inscripcions (tancada)
La inscripció al curs comporta el compromís d'assistir-hi, i en cas de no poder assistir-hi, s'ha de comunicar a l'OCDS amb la màxima antelació possible, per facilitar que hi accedeixin altres persones interessades. El fet de no comunicar-ho pot ser causa d’exclusió en futures accions formatives vinculades a l’OCDS. Comptam amb la vostra col·laboració perquè tothom pugui sortir-ne beneficiat.
Objectius:
- Donar a conèixer la història i els fonaments del teatre de l’oprimit.
- Oferir els coneixements bàsics a l’hora de definir, classificar i fer el diagnòstic d’un conflicte o d’una situació d’opressió.
- Presentar les principals eines de comunicació que fa servir el teatre de l’oprimit per establir un nivell de participació òptim entre els usuaris o alumnes que afavoreixi el procés d’anàlisi i creació col·lectiva.
- Donar eines per treballar les habilitats socials i comunicatives dels usuaris o alumnes.
- Oferir recursos propis del teatre de l’oprimit i de la gestió de conflictes, per treballar entorn dels valors de la interculturalitat, la cooperació, la coresponsabilitat i la participació activa.
- Crear espais d'anàlisi que potenciïn l’esperit crític dels usuaris o alumnes.
- Donar a conèixer noves formes de combatre els prejudicis i prevenir conductes de risc que poden conduir a situacions de marginació o exclusió social.
- Treballar principalment sobre tres temàtiques: les opressions de gènere, les fronteres i l’assetjament en entorns educatius.