Cap a un desenvolupament sostenible a Colòmbia: el monitoratge ambiental com a ruta cap a la gestió integral dels recursos naturals en zona rural de la vall del Cauca - Colòmbia

Referència: OCDS-CUD2016/04 (modalitat I)

Responsable: Edwin Palacio, personal d'administració i serveis del Departament de Química.

Equip: Víctor Cerdà, Laura Ferrer i Esteve Gomila, de la UIB; Diana Caicedo i Josefina de Llano, de la Universitat Cooperativa de Colòmbia; i Edgar López de la Corporación Vallecaucana de las Cuencas Hidrográficas y el Medio Ambiente.

Contrapart: Universitat Cooperativa de Colòmbia (Cali)

Ubicació: Cali, Colòmbia

Durada: 1 any (fins al 30 de setembre de 2017)

Objectius:

Transferència de coneixement per enfortir els programes educatius i de gestió ambiental en zones rurals de la Universitat Cooperativa de Colòmbia, així com l’accessibilitat a tecnologia analítica per al monitoratge de paràmetres de qualitat de mostres ambientals a la zona rural de la vall del Cauca, Colòmbia.

• Identificar necessitats del grup local i de l’estat ambiental de la zona rural.
  • Aconseguir enfortiment institucional i transferència de coneixement en la temàtica de monitoratge i vigilància ambiental.
  • Diagnosticar l’estat ambiental de les zones rurals a través d’anàlisis químiques.
  • Proposar alternatives de monitoratge químic adaptades a les necessitats locals.
  • Generar una proposta de gestió ambiental integrada.

Quantitat assignada: 6.800 euros, en el marc del conveni entre el Govern de les Illes Balears i la UIB en matèria de cooperació al desenvolupament.