Càpsula formativa: Voluntariat amb persones amb VIH/sida

Amb aquesta càpsula formativa sobre el voluntariat amb persones amb VIH i sida ens acostarem a la realitat d’aquesta malaltia, de la mà de Siloé, una entitat que treballen directament amb persones que la pateixen. Les representants de l’entitat ens explicaran la feina que duen a terme a la seva associació, que té més de 20 anys d’experiència a Mallorca. Aquesta acció formativa, a més, vol ser un espai de trobada i de reflexió així com d’impuls de voluntariat en aquest àmbit.

siloé

Dades generals:

Durada: 6 hores presencials, més visita guiada opcional. Visita al centre Siloé de Santa Eugènia (opcional, amb inscripció prèvia).
Places: mínim de 15 persones inscrites. Màxim de 20 places. En cas de no arribar al nombre mínim de places, el curs es cancel·larà i es valorarà d’ajornar-lo a altres dates.
Dates i horari de l’acció formativa: el dilluns dia 25 i el dimecres dia 27 de febrer de 2019, de les 16 a les 19 hores.
Lloc: Aula de Graus de l'edifici Guillem Cifre de Colonya, campus universitari.
Curs gratuït, en el marc de la col·laboració entre la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Balears i la UIB en l'àmbit de la dinamització del voluntariat universitari.

Objectius:

• Acostar-nos a la realitat del VIH i la sida per fer una aproximació a la malaltia i suprimir els estigmes creats al respecte.
  • Parlar sobre els aspectes de caire emocional i psicosocial que poden afectar a les persones portadores.
  • Conèixer la feina de l’associació que presta atenció directa a aquestes persones i quin es el paper del voluntariat.
  • Saber quines són les característiques d’una persona voluntària que treballi en aquest àmbit i en concret a Siloé.

Professorat:

• Mar García Rullán (coordinadora suport tècnic de Siloé).
  • Margalida Vidal Busquets (directora de les cases d'acollida de Siloé).

Programa:

PRIMERA SESSIÓ: Dilluns 25 de febrer. 16 a 19 h.
  • El VIH: mites i realitat.
  • Suprimir estigmes.
  • Treballar amb persones amb VIH.
  • Aspectes de caire emocional i psicosocial.
SEGONA SESSIÓ: Dimecres 27 de febrer. 16 a 19 h.
  • Què és el centre Siloé: origen i trajectòria.
  • Introducció a l’acompanyament a la mort.
  • Característiques d’una persona voluntària del centre Siloé.
TERCERA SESSIÓ: Dijous 28 de febrer. 10 h. [opcional]
  • Visita al centre de l’Associació Siloé, a Santa Eugènia.

Inscripció - tancada