Recursos en temps de confinament

L’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat us oferim un recull de recursos per passar aquests dies de confinament. Hi podreu trobar una diversitat de materials audiovisuals i recursos formatius, a més de tot allò que hem publicat en el marc de la nostra campanya No ens Atura ni el Coronavirus 2019.

1.     DOCUMENTALS/VIDEOREPORTATGES

La puerta azul

La puerta azul és un documental que mostra des de dins com és el centre d’internament de persones estrangeres de Sapadors (València).

En deuda con todas

En deuda con todas és un documental que tracta sobre la penalització de l’avortament a El Salvador i la vulneració dels drets que pateixen les víctimes d’aquesta realitat.

Comercio Justo y ODS, la voz de las personas productoras

Documental que tracta sobre la importància i la presència que té el comerç just en la vida de les persones protagonistes.

Human

Human és un cicle de tres documentals que tracta, a partir de testimonis de persones de diferents parts del món, temes comuns a la humanitat. Vincles i nexes compartits. Cultures diferents, aspectes comuns.

Human Vol. 1

Human Vol. 2

Human Vol. 3

18+1

L’Agència Talaia va realitzar aquest cicle de documentals que mostren diferents casos de joves que han migrat tots sols i com ha estat el seu camí.

ZAURIA(K) Eromena Gorputza Feminismoak

Zauria(k) (‘Ferides. Bogeria i Feminismes’) és un documental que tracta sobre la salut mental des d’una perspectiva feminista.

Periferias

Periferias és un conjunt de microdocumentals impulsats per El Salto. Aquesta iniciativa tracta sobre diversos aspectes que tenen transcendència global.

2.     GUIES EDUCATIVES / MATERIALS FORMATIUS

Rubik

Rubik és una iniciativa impulsada per les entitats que formen part del grup de treball per l’Educació per al Desenvolupament i Sensibilització a la Coordinadora Valenciana d’ONG. Hi trobareu recursos per treballar l’educació per la ciutadania global.

Guia de recomanacions per les cures i el benestar individual

El Centre Irídia ha elaborat una guia que recull un seguit d’accions i aspectes que cal tenir en compte per mantenir el nostre equilibri i harmonia.

Curs Prevenció, Detecció i Intervenció de la Violència de Gènere a la Universitat

La Universitat Rovira i Virgili ha creat una formació en línia pràctica i gratuïta que té com a objectiu oferir eines per ajudar a prevenir i detectar la violència de gènere, i intervenir-hi.

Anticooperación

Aquest llibre desenvolupa el terme «anticooperació» com a resultat de l’anàlisi de les dinàmiques globals i la cooperació al desenvolupament. Una lectura que fa reflexionar sobre la perspectiva Nord-Sud i les accions que es duen a terme al respecte.

3. ARTICLES

A continuació trobareu una selecció d’articles que s’han publicat a les xarxes socials i que consideram que són ben interessants. Fan reflexionar, tenir perspectiva, valorar on som i com estam. Què hi ha darrere aquesta crisi? Què passarà els mesos que venen?

4. SEMINARIS/XERRADES

Formacions en línia en format de vídeo de l’Observatori del Deute en la Globalització

Aquestes darreres setmanes, l’Observatori del Deute en la Globalització ha impulsat un seguit d’accions que tenen l’objectiu d’analitzar la manera com la crisi de la COVID-19 ha generat una crisi multidimensional molt més profunda: una crisi ecològica, de cura personal, social i econòmica. Aquestes propostes són uns espais de construcció i reflexió compartida.

(No) Tot És Mercantilitzable

Al seminari «(No) Tot és mercantilitzable. Ens organitzem per posar la vida al centre», s’estableix un espai de debat entorn de la crisi climàtica i financera des d’una perspectiva ecofeminista. L’impulsa l’Observatori de Deute en la Globalització.