La força del relat com una eina en el tractament terapèutic

govern de les illes balearsLes càpsules formatives del programa de formació de voluntariat pretenen oferir una formació transversal i d'utilitat a les persones que pensen fer o ja duen a terme un voluntariat, per aplicar tècniques i eines que poden ser d'utilitat en el dia a dia o que contribueixin a la reflexió de la tasca quotidiana com a voluntari/ària.

Aquesta és una formació bàsica que està dirigida a qualsevol persona que estigui interessada en iniciar-se en el món dels contes terapèutics. Es partirà dels conceptes més generals del conte i es veurà la importància d'adaptar els contes als infants amb malalties, tenint en compte els seus potencials i els resultats que es poden aconseguir a través d'aquesta eina. És una formació de gran importància ja que és necessari adaptar tots els materials educatius (contes, relats, històries...) a les diverses necessitats que presenten els infants en moments d'adversitat.

Objectius:

• Donar eines per poder treballar el conte terapèutic.
  • Reconèixer elements terapèutics en la narració.
Durada: 4 hores
Places: mínim 15 i màxim 40
* En cas de no assolir el nombre mínim de places, el curs es cancel·larà i es valorarà de fer-lo en altres dates.
Curs gratuït, en el marc de la col·laboració entre la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Balears i la UIB en l'àmbit de la dinamització del voluntariat universitari.
Dates i horari de l’acció formativa:
Dissabte dia 12 de maig de 2018, de 10 a 14 hores
Lloc:
Aula 24 de l'edifici Sa Riera (C/ de Miquel dels Sants Oliver 2, Palma)

contacontesContinguts:

• Reconèixer els elements terapèutics en un conte.
  • Adaptar els contes a les diferents adversitats dels infants.
  • Material educatiu per treballar malalties concretes: diabetis, càncer, etc.
  • Elaboració d'un conte terapèutic.

Metodologia:

• Els coneixements teòrics bàsics per poder tractar sobre la temàtica de conta contes.
  • La realització d'un taller pràctic, aplicant els coneixements apresos anteriorment.

Professorat:

Antonia Castillo Meléndez, és responsable de l'Aula Hospitalària Dr. Antoni Cambrodí de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida. A més, dirigeix l’Assessoria psicopedagògica de la Dra. Castell, és assessora de diverses entitats i elabora material d’educació diabetològica i conteteràpia. També exerceix com a formadora de formadors d'Atenció a la diversitat.Ha estat coordinadora del Programa d'Educació Compensatòria, atenció a la diversitat i interculturalitat de la Delegació Territorial de Lleida del Departament d'Educació.

Certificat:

• Certificat d'assistència: per aquelles persones que participin com a mínim en el 80% de les hores de l'acció formativa.
  • Reconeixement d'1 ECTS: per cada 25 hores realitzades de càpsules formatives (20 hores presencials i 5 de treball autònom) dins el curs acadèmic 2017-2018 (tant al primer com al segon semestre)  es podrà sol·licitar el certificat corresponent amb reconeixement d'1 ECTS. No s'assignaran crèdits ECTS a l'alumnat dels estudis de grau de Química, grau de Biologia, grau de Bioquímica i grau de Física (d'acord amb la resolució de la Comissió Acadèmica d'aquesta universitat, a la seva reunió del dia 25 d'octubre de 2017).

La inscripció al curs comporta el compromís d’assistir-hi i, en cas de no poder assistir-hi, s’ha de comunicar a l’OCDS amb la màxima antelació possible, per facilitar que hi accedeixin altres persones interessades. Aquesta acció formativa compta amb un finançament públic i no comunicar-ho pot ser causa d’exclusió de futures accions formatives vinculades a l’OCDS. Comptam amb la vostra col·laboració perquè tothom pugui sortir-ne beneficiat.